Єврокомісія представила стратегію енергетичної безпеки

Єврокомісія представила стратегію енергетичної безпеки 29 Мая 2014
Європейська Комісія реагує на поточне геополітичне середовище та залежність ЄС від імпорту, адвокатуючи нову Європейську стратегію з енергетичної безпеки. Диверсифікація зовнішніх постачань газу, модернізація енергетичної інфраструктури, завершення внутрішнього енергетичного ринку ЄС та збереження енергії – серед її основних позицій. Стратегія також наголошує на потребі координувати рішення національної енергетичної позиції та на важливості говорити одним голосом під час переговорів з зовнішніми партнерами. Стратегія базується на вже досягнутому прогресі з часів кризи 2009 року. Пропозиції Комісії, включаючи дії для забезпечення безперервних постачань цієї зими, будуть обговорені головами держав-членів чи урядів під час Європейської Ради 26-27 червня.
Президент Європейської Комісії Жозе Мануель Баррозо заявив: «ЄC багато зробив внаслідок енергетичної кризи 2009 року, щоб збільшити свою енергетичну безпеку. Попри це вона залишається вразливою. Напруження навколо України знову принесло це повідомлення. У світлі загальної залежності від імпорту енергоресурсів обсягом більше 50%, нам треба зробити подальші кроки. Комісія запропонувала сьогодні всеосяжну стратегію, яка буде обговорена лідерами ЄС в червні. Я розраховую на їх сильну підтримку, адже підвищення енергетичної безпеки в інтересах нас всіх. Щодо енергетичної безпеки Європа має говорити та діяти як одне ціле».
Комісар ЄС з питань енергетики Гюнетр Еттінгер зазначив: «Ми хочемо сильних та стабільних партнерств з важливими постачальниками, проте маємо уникати того, щоб стати жертвою політичного та комерційного шантажу. ЄС та його країни-члени мають довгий перелік домашнього завдання перед собою: спільно нам потрібно зміцнити нашу солідарність з більш вразливими країнами-членами. Нам також потрібно завершити внутрішній енергетичний ринок, покращити нашу інфраструктуру, стати більш енергоефективними та краще використовувати наші власні енергетичні ресурси. Більше того, нам потрібно прискорити диверсифікацію зовнішніх постачань енергоносіїв, особливо газу. Лише конкретні дії допоможуть».
Щоб забезпечити безперервні постачання цієї зими, Комісія пропонує всеосяжні оцінювання ризиків (стрес тести). Вони можуть здійснюватися на регіональному чи європейському рівні через симулювання переривання постачань газу. Метою є перевірити, як енергетична система може справитися з ризиками безпеки постачання і, базуючись на цьому, розробити плани надзвичайних ситуацій та створити резервні механізми. Такі механізми можуть включати підвищення запасів газу, зниження попиту на газ через заміну палива (зокрема, для опалення), розвиток інфраструктури на випадок надзвичайних ситуацій, наприклад, завершення можливостей для реверсного потоку та об’єднання частини існуючих запасів енергетичної безпеки.
Щоб відповісти на середньо- та довгострокові виклики безпеці постачань, Комісія пропонує дії в ключових галузях:
- Завершення внутрішнього енергетичного ринку та побудова інфраструктурних зв’язків, яких бракує, є основним для того, щоб швидко відповісти на можливі переривання постачань, спрямувавши енергетичні потоки в ЄС так і туди, де потрібно. Комісія визначила 33 інфраструктурні проекти, які є критичними для енергетичної безпеки ЄС. Окрім цього, Комісія пропонує розширити цілі щодо взаємопідключення встановлених електроенергетичних потужностей до 15% до 2030 року, беручи до уваги вартісні аспекти та потенціал комерційних обмінів у відповідних регіонах (країни-члени вже взяли зобов’язання забезпечити взаємопідключення на рівні 10% до 2020 року). «Покращення внутрішнього ринку означатиме, що енергетичні ціни будуть приблизно однаковими для всіх», зазначив Еттінгер. Він додав, що для постачань природного газу до спільноти, «нам потрібно відійти від монопольного постачальника, Росії в даному випадку».
- Диверсифікація країн-постачальниць та маршрутів. В 2013 році 39% імпорту газу ЄС за обсягом надходить з Росії, 33% - з Норвегії та 22% з Північної Африки (Алжиру, Лівії). Підтримуючи зв’язки з надійними постачальниками, ЄС прагнутиме зв’язків з новими країнами-партнерами і маршрутами постачання, наприклад в регіоні Каспійського басейну, далі розширюючи Південний газовий коридор, розвиваючи Середземноморський газовий центр та збільшуючи постачання скрапленого газу.
- Посилення механізмів надзвичайних ситуацій та солідарності, а також захисту критичної інфраструктури. В цьому відношенні Комісія, наприклад, перегляне забезпечення та втілення Регламенту щодо безпеки постачання газу.
- Збільшення місцевого виробництва енергії. Це включає подальший розвиток відновлюваних та сталий видобуток викопного палива.
- Покращення координації національних енергетичних політик а розмова одним голосом в зовнішній енергетичній політиці. Комісія має на меті бути залученою на ранній стадії в міжурядові угоди, що передбачаються з третіми країнами, що можуть мати ймовірний вплив на безпеку постачання. Більше того, Комісія забезпечить, що всі угоди та всі інфраструктурні проекти на території ЄС будуть відповідати законодавству ЄС.
- Подальший розвиток енергетичних технологій.
- Збільшення енергетичної ефективності. Будівлі відповідальні за 40% від нашого енергетичного споживання та третини використання природного газу, цей сектор відіграє вирішальну роль. За словами Гюнтера Еттінгера, Європейській Комісії було б «доречно»запропонувати нову обов'язкову ціль для країн, щоб підвищити їх енергоефективність до 2030 року. «Ми думаємо, що енергоефективність та збереження енергії можуть бути початковою відповіддю на енергетичну залежність від імпорту, і це має бути в центрі нашої увагу в наступні роки». ЗА його словами, Єврокомісія запропонує у вересні стратегію енергоефективності до 2030 року.


Поделиться ссылкой:
Наши региональные партнеры